U Black Friday hè un termine colloquiale per u venneri dopu à Thanksgiving in i Stati Uniti. Tradizionalmente marca l'iniziu di a stagione di shopping di Natale in i Stati Uniti.
Parechji magazini offrenu prezzi assai scontati è aprenu prestu, qualchì volta digià à mezanotte, ciò chì ne face u ghjornu di shopping più affollatu di l'annu. Tuttavia, l'avvenimentu annuale di vendita al dettaglio hè probabilmente avvoltu in u misteru è ancu in alcune teorie di cuspirazione.
U primu usu registratu di u termine Black Friday à livellu naziunale hè accadutu in settembre 1869. Ma ùn si trattava micca di shopping per e feste. I registri storichi mostranu chì u termine hè statu adupratu per discrive i finanzieri americani di Wall Street Jay Gould è Jim Fisk, chì anu compru una parte significativa di l'oru di a nazione per fà cresce u prezzu.
A coppia ùn hè stata capace di rivendere l'oru à i margini di prufittu gonfiati chì avianu previstu, è a so impresa cummerciale hè stata svelata u 24 di settembre di u 1869. U schema hè statu finalmente rivelatu quellu venneri di settembre, mettendu u mercatu azionario in un rapidu declinu è fallendu tutti, da i milionarii di Wall Street à i citadini poveri.
U mercatu azionario hè cascatu di 20 per centu, u cummerciu esteru hà cessatu è u valore di e racolte di granu è di granu hè calatu di a mità per i paisani.
U ghjornu hè risuscitatu
Assai più tardi, in Filadelfia durante a fine di l'anni 1950 è l'iniziu di l'anni 1960, i lucali anu risuscitatu u termine per riferisce à u ghjornu trà Thanksgiving è a partita di football Armata-Marina.
L'eventu attirerebbe una grande folla di turisti è cumpratori, mettendu assai pressione nantu à l'agenzie lucali di l'ordine per tene tuttu sottu cuntrollu.
Ùn hè chè à a fine di l'anni 1980 chì u termine hè diventatu sinonimu di shopping. I dettaglianti anu reinventatu u Black Friday per riflettà a storia di cumu i contabili utilizavanu inchiostri di culori diversi, rossu per i guadagni negativi è neru per i guadagni pusitivi, per denotà a redditività di una sucietà.
U Black Friday hè diventatu u ghjornu quandu i magazini anu finalmente fattu un prufittu.
U nome hè statu messu, è da tandu, u Black Friday s'hè evolutu in un avvenimentu di tutta a stagione chì hà generatu più vacanze di shopping, cum'è Small Business Saturday è Cyber Monday.
Quest'annu, u Black Friday hà avutu locu u 25 di nuvembre mentre chì u Cyber Monday hè statu celebratu u 28 di nuvembre. I dui eventi di shopping sò diventati sinonimi in l'ultimi anni per via di a so vicinanza.
U Black Friday hè ancu celebratu in Canada, in certi paesi europei, in India, Nigeria, Sudafrica è Nova Zelanda, frà altri paesi. Quest'annu aghju nutatu chì alcune di e nostre catene di supermercati in Kenya cum'è Carrefour avianu offerte di u venneri.
Avendu trattatu a vera storia di u Black Friday, vogliu mintuvà un mitu chì hè statu sfoggiatu in l'ultimi tempi è assai persone parenu pensà ch'ellu hà credibilità.
Quandu un ghjornu, un avvenimentu o un ughjettu hè precedutu da a parola "neru", hè generalmente assuciatu à qualcosa di male o negativu.
Recentemente, hè emersu un mitu chì dà una svolta particularmente brutta à a tradizione, dicendu chì in u 1800, i pruprietarii di piantagioni bianchi di u Sud pudianu cumprà travagliadori schiavi neri à scontu u ghjornu dopu à Thanksgiving.
In nuvembre 2018, un post nantu à e rete suciale hà dichjaratu falsamente chì una foto di persone nere cù catene intornu à u collu hè stata scattata "durante u cummerciu di schiavi in America", è hè "a trista storia è u significatu di u Black Friday".
Data di publicazione: 30 di nuvembre di u 2022