I testi di prova sò una parte integrante di u mantenimentu di l'integrità di sicurezza di i nostri sistemi strumentati di sicurezza (SIS) è di i sistemi relativi à a sicurezza (per esempiu, allarmi critichi, sistemi antincendio è di gas, sistemi di interblocco strumentati, ecc.). Un test di prova hè un test periodicu per rilevà guasti periculosi, testà a funzionalità relativa à a sicurezza (per esempiu, reset, bypass, allarmi, diagnostica, spegnimentu manuale, ecc.) è assicurà chì u sistema rispetta i standard di l'impresa è esterni. I risultati di i testi di prova sò ancu una misura di l'efficacia di u prugramma di integrità meccanica SIS è di l'affidabilità di u sistema in situ.
E prucedure di prova coprenu i passi di prova, da l'acquistu di permessi, a realizazione di notifiche è a messa fora serviziu di u sistema per e prove finu à assicurà prove cumplete, a documentazione di a prova è di i so risultati, a rimessa in serviziu di u sistema è a valutazione di i risultati di e prove attuali è di i risultati di e prove precedenti.
ANSI/ISA/IEC 61511-1, Clausula 16, copre i testi di prova SIS. U rapportu tecnicu ISA TR84.00.03 - "Integrità meccanica di i sistemi strumentati di sicurezza (SIS)", copre i testi di prova è hè attualmente in corsu di revisione cù una nova versione prevista prestu. U rapportu tecnicu ISA TR96.05.02 - "Test di prova in situ di valvole automatiche" hè attualmente in corsu di sviluppu.
U rapportu HSE di u Regnu Unitu CRR 428/2002 - "Principii per e prove di prova di sistemi strumentati di sicurezza in l'industria chimica" furnisce infurmazioni nantu à e prove di prova è ciò chì facenu e cumpagnie in u Regnu Unitu.
Una prucedura di prova hè basata annantu à un'analisi di i modi di fallimentu periculosi cunnisciuti per ognunu di i cumpunenti in u percorsu di viaghju di a funzione strumentata di sicurezza (SIF), a funzionalità SIF cum'è sistema, è cumu (è s'ellu) pruvà per u modu di fallimentu periculosu. U sviluppu di a prucedura deve cumincià in a fase di cuncepimentu SIF cù a cuncepimentu di u sistema, a selezzione di i cumpunenti è a determinazione di quandu è cumu pruvà. L'istrumenti SIS anu diversi gradi di difficultà di prova chì devenu esse cunsiderati in a cuncepimentu, u funziunamentu è a manutenzione SIF. Per esempiu, i misuratori di orifiziu è i trasmettitori di pressione sò più faciuli da pruvà chè i misuratori di portata di massa Coriolis, i misuratori mag o i sensori di livellu radar à traversu l'aria. L'applicazione è a cuncepimentu di a valvula ponu ancu influenzà a cumpletezza di a prova di a valvula per assicurà chì i fallimenti periculosi è incipienti per via di degradazione, tappatura o fallimenti dipendenti da u tempu ùn portanu micca à un fallimentu criticu in l'intervallu di prova selezziunatu.
Mentre e procedure di prova sò tipicamente sviluppate durante a fase di ingegneria SIF, devenu ancu esse riviste da l'Autorità Tecnica SIS di u situ, l'Operazioni è i tecnichi di i strumenti chì faranu e prove. Un'analisi di a sicurezza di u travagliu (JSA) deve ancu esse fatta. Hè impurtante ottene l'accordu di a centrale nantu à quali prove saranu fatte è quandu, è a so fattibilità fisica è di sicurezza. Per esempiu, ùn serve à nunda specificà prove di corsa parziale quandu u gruppu Operazioni ùn accunsente micca à fà la. Hè ancu cunsigliatu chì e procedure di prova sianu riviste da un espertu indipendente in materia (SME). E prove tipiche richieste per una prova di funzione cumpleta sò illustrate in a Figura 1.
Requisiti di prova di funzione cumpleta Figura 1: Una specificazione di prova di funzione cumpleta per una funzione strumentata di sicurezza (SIF) è u so sistema strumentatu di sicurezza (SIS) deve spiegà o riferisce à i passi in sequenza da a preparazione di e prove è e procedure di prova à e notifiche è a documentazione.
Figura 1: Una specificazione cumpleta di prova di funzione per una funzione strumentata di sicurezza (SIF) è u so sistema strumentatu di sicurezza (SIS) deve spiegà o riferisce à i passi in sequenza da a preparazione di i testi è e procedure di test à e notificazioni è a documentazione.
A prova di prova hè un'azione di mantenimentu pianificata chì deve esse realizata da persunale cumpetente furmatu in e prove SIS, a prucedura di prova è i cicli SIS chì testeranu. Ci deve esse una visita guidata di a prucedura prima di realizà a prova di prova iniziale, è feedback à l'Autorità Tecnica SIS di u situ dopu per miglioramenti o correzioni.
Ci sò dui modi di fallimentu principali (sicuri o periculosi), chì sò suddivisi in quattru modi - periculosi micca rilevati, periculosi rilevati (da diagnostica), sicuri micca rilevati è sicuri rilevati. I termini di fallimentu periculosu è periculosi micca rilevati sò usati in modu intercambiabile in questu articulu.
In i testi di prova SIF, simu principalmente interessati à i modi di guastu periculosi micca rilevati, ma s'ellu ci sò diagnostichi di l'utente chì rilevanu guasti periculosi, questi diagnostichi devenu esse testati. Nutate bè chì, à u cuntrariu di i diagnostichi di l'utente, i diagnostichi interni di u dispusitivu ùn ponu micca esse validati cum'è funziunali da l'utente, è questu pò influenzà a filusufia di i testi di prova. Quandu u creditu per i diagnostichi hè pigliatu in i calculi SIL, l'allarmi diagnostichi (per esempiu, l'allarmi fora di gamma) devenu esse testati cum'è parte di i testi di prova.
I modi di fallimentu ponu esse divisi in quelli chì sò stati testati durante una prova, quelli chì ùn sò micca stati testati, è fallimenti incipienti o fallimenti dipendenti da u tempu. Certi modi di fallimentu periculosi ùn ponu micca esse testati direttamente per diverse ragioni (per esempiu, difficultà, decisione ingegneristica o operativa, ignuranza, incompetenza, omissione o errori sistematichi di cummissione, bassa probabilità di occorrenza, ecc.). S'ellu ci sò modi di fallimentu cunnisciuti chì ùn saranu micca testati, a compensazione deve esse fatta in a cuncepzione di u dispusitivu, a prucedura di prova, a sustituzione periodica di u dispusitivu o a ricustruzzione, è/o i testi inferenziali devenu esse fatti per minimizà l'effettu nantu à l'integrità SIF di ùn avè micca testatu.
Un guastu incipiente hè un statu o una cundizione degradante tale chì si pò ragiunevolmente aspittà chì si verifichi un guastu criticu è periculosu se l'azzioni correttive ùn sò micca prese in modu puntuale. Sò tipicamente rilevati da u paragone di e prestazioni à e prove di prova di benchmark recenti o iniziali (per esempiu, firme di valvula o tempi di risposta di a valvula) o da l'ispezione (per esempiu, una porta di prucessu otturata). I guasti incipienti sò generalmente dipendenti da u tempu: più longu hè u dispusitivu o l'assemblea in serviziu, più si degrada; e cundizioni chì facilitanu un guastu aleatoriu diventanu più probabili, otturazione di a porta di prucessu o accumulazione di sensori cù u tempu, a vita utile hè scaduta, ecc. Dunque, più longu hè l'intervallu di prova, più hè prubabile un guastu incipiente o dipendente da u tempu. Ogni prutezzione contr'à i guasti incipienti deve ancu esse testata (purga di a porta, tracciamentu di calore, ecc.).
E prucedure devenu esse scritte per pruvà i guasti periculosi (micca rilevati). E tecniche di analisi di u modu di guastu è di l'effettu (FMEA) o di l'analisi di u modu di guastu, di l'effettu è di a diagnostica (FMEDA) ponu aiutà à identificà i guasti periculosi micca rilevati, è induve a copertura di e prove deve esse migliurata.
Parechje prucedure di prova sò scritte basate nantu à l'esperienza è i mudelli di prucedure esistenti. E nuove prucedure è i SIF più cumplessi richiedenu un approcciu più ingegnerizatu utilizendu FMEA/FMEDA per analizà i guasti periculosi, determinà cumu a prucedura di prova testarà o micca questi guasti, è a cupertura di i testi. Un diagramma à blocchi di analisi di a modalità di guastu à livellu macro per un sensore hè mostratu in a Figura 2. L'FMEA tipicamente deve esse fatta solu una volta per un tipu particulare di dispusitivu è riutilizata per dispusitivi simili cù cunsiderazione di e so capacità di serviziu di prucessu, installazione è test in situ.
Analisi di guasti à livellu macro Figura 2: Stu diagramma à blocchi di analisi di a modalità di guasti à livellu macro per un sensore è un trasmettitore di pressione (PT) mostra e funzioni principali chì saranu tipicamente suddivise in parechje analisi di micro guasti per definisce cumpletamente i guasti potenziali da trattà in i testi di funzione.
Figura 2: Stu diagramma à blocchi di analisi di a modalità di guastu à livellu macro per un sensore è un trasmettitore di pressione (PT) mostra e funzioni principali chì saranu tipicamente suddivise in parechje analisi di micro guasti per definisce cumpletamente i guasti potenziali da trattà in i testi di funzione.
A percentuale di i fallimenti cunnisciuti, periculosi è micca rilevati chì sò testati hè chjamata cupertura di prova (PTC). PTC hè cumunamente adupratu in i calculi SIL per "cumpensà" u fallimentu di testà più cumpletamente u SIF. A ghjente hà a credenza sbagliata chì, postu chì anu cunsideratu a mancanza di cupertura di prova in u so calculu SIL, anu cuncipitu un SIF affidabile. U fattu simplice hè chì, se a vostra cupertura di prova hè di 75%, è se avete fatturatu quellu numeru in u vostru calculu SIL è pruvate cose chì state digià testendu più spessu, u 25% di i fallimenti periculosi ponu ancu accade statisticamente. Di sicuru ùn vogliu micca esse in quellu 25%.
I rapporti d'approvazione FMEDA è i manuali di sicurezza per i dispositivi furniscenu tipicamente una prucedura minima di prova è una cupertura di prova. Quessi furniscenu solu una guida, micca tutti i passi di prova richiesti per una prucedura cumpleta di prova. Altri tipi d'analisi di guasti, cum'è l'analisi di l'arburu di guasti è a manutenzione centrata nantu à l'affidabilità, sò ancu aduprati per analizà i guasti periculosi.
I testi di prova ponu esse divisi in testi funziunali cumpleti (da punta à punta) o testi funziunali parziali (Figura 3). I testi funziunali parziali sò cumunimenti realizati quandu i cumpunenti di u SIF anu intervalli di prova diversi in i calculi SIL chì ùn currispondenu micca à l'arresti o à i cambiamenti di funziunamentu previsti. Hè impurtante chì e procedure di i testi funziunali parziali si sovrapponganu in modu chì inseme testinu tutte e funzionalità di sicurezza di u SIF. Cù i testi funziunali parziali, hè sempre cunsigliatu chì u SIF abbia un test di prova iniziale da punta à punta, è altri successivi durante i cambiamenti di funziunamentu.
I testi di prova parziali devenu sumassi Figura 3: I testi di prova parziali cumminati (in fondu) devenu copre tutte e funzionalità di un test di prova funzionale cumpletu (in cima).
Figura 3: I testi di prova parziali cumminati (in fondu) devenu copre tutte e funziunalità di un test di prova funzionale cumpletu (in cima).
Una prova di prova parziale verifica solu una percentuale di i modi di fallimentu di un dispositivu. Un esempiu cumunu hè a prova di valvula à corsa parziale, induve a valvula hè mossa di una piccula quantità (10-20%) per verificà ch'ella ùn hè micca bluccata. Questu hà una cupertura di prova di prova più bassa chè a prova di prova à l'intervallu di prova primariu.
E prucedure di prova ponu varià in cumplessità secondu a cumplessità di u SIF è a filusufia di a prucedura di prova di a cumpagnia. Alcune cumpagnie scrivenu prucedure di prova dettagliate passu à passu, mentre chì altre anu prucedure abbastanza brevi. I riferimenti à altre prucedure, cum'è una calibrazione standard, sò qualchì volta aduprati per riduce a dimensione di a prucedura di prova è per aiutà à assicurà a coerenza in i testi. Una bona prucedura di prova deve furnisce abbastanza dettagli per assicurà chì tutti i testi sianu realizati è documentati currettamente, ma micca tanti dettagli per fà chì i tecnichi voglianu saltà i passi. Avè u tecnicu, chì hè rispunsevule di realizà a fase di prova, chì iniziali a fase di prova cumpletata pò aiutà à assicurà chì a prova serà fatta currettamente. L'approvazione di a prova cumpletata da u Supervisore di u Strumentu è i rapprisentanti di l'Operazioni metterà ancu in risaltu l'impurtanza è assicurerà una prova cumpletata currettamente.
U feedback di i tecnichi deve esse sempre dumandatu per aiutà à migliurà a prucedura. U successu di una prucedura di prova di prova si trova in gran parte in e mani di i tecnichi, dunque un sforzu di cullaburazione hè assai cunsigliatu.
A maiò parte di e prove di prova sò tipicamente fatte fora di linea durante un arrestu o un turnaround. In certi casi, e prove di prova ponu esse necessarie per esse fatte in linea mentre sò in esecuzione per suddisfà i calculi SIL o altri requisiti. E prove in linea richiedenu pianificazione è coordinazione cù l'Operazioni per permette di fà a prova di prova in modu sicuru, senza un sconvolgimentu di u prucessu è senza causà un viaghju spuriu. Ci vole solu un viaghju spuriu per aduprà tutti i vostri attaboys. Durante questu tipu di prova, quandu u SIF ùn hè micca cumpletamente dispunibule per eseguisce u so compitu di sicurezza, 61511-1, Clausula 11.8.5, afferma chì "E misure compensatorie chì garantiscenu un funziunamentu sicuru continuu devenu esse furnite in cunfurmità cù 11.3 quandu u SIS hè in bypass (riparazione o prova)". Una prucedura di gestione di situazioni anormali deve accumpagnà a prucedura di prova di prova per aiutà à assicurà chì questu sia fattu currettamente.
Un SIF hè tipicamente divisu in trè parti principali: sensori, risolutori logici è elementi finali. Ci sò ancu tipicamente dispositivi ausiliari chì ponu esse assuciati in ognuna di queste trè parti (per esempiu, barriere IS, amplificatori di scattu, relè interposti, solenoidi, ecc.) chì devenu ancu esse testati. L'aspetti critichi di a prova di ognuna di queste tecnulugie ponu esse truvati in a barra laterale, "Test di sensori, risolutori logici è elementi finali" (sottu).
Certe cose sò più faciule da pruvà chè altre. Parechje tecnulugie muderne è qualchì una di più vechja di flussu è di livellu sò in a categuria più difficiule. Quessi includenu i misuratori di flussu Coriolis, i misuratori di vortex, i misuratori di magneti, i radar à aria, u livellu à ultrasoni è l'interruttori di prucessu in situ, per citarne uni pochi. Fortunatamente, parechji di questi anu avà diagnostica migliorata chì permette testi migliorati.
A difficultà di pruvà un tale dispusitivu in u campu deve esse presa in contu in a cuncepzione di u SIF. Hè faciule per l'ingegneria di selezziunà i dispusitivi SIF senza una seria cunsiderazione di ciò chì seria necessariu per pruvà u dispusitivu, postu chì ùn saranu micca e persone chì li testanu. Questu hè ancu veru per e prove di corsa parziale, chì hè un modu cumunu per migliurà a probabilità media di fallimentu di un SIF à dumanda (PFDavg), ma più tardi l'Operazioni di a pianta ùn volenu micca fà lu, è parechje volte ùn ponu micca. Fornite sempre a supervisione di a pianta di l'ingegneria di i SIF in quantu à e prove.
A prova di prova deve include una ispezione di l'installazione è di a riparazione di u SIF secondu i bisogni per rispettà a norma 61511-1, Clausula 16.3.2. Ci deve esse una ispezione finale per assicurà chì tuttu sia bè messu in opera, è una doppia verificazione chì u SIF sia statu currettamente rimesso in serviziu.
Scrive è implementà una bona prucedura di prova hè un passu impurtante per assicurà l'integrità di u SIF durante a so vita. A prucedura di prova deve furnisce dettagli sufficienti per assicurà chì i testi richiesti sianu eseguiti è documentati in modu coerente è sicuru. I guasti periculosi micca testati da testi di prova devenu esse cumpensati per assicurà chì l'integrità di sicurezza di u SIF sia mantenuta adeguatamente durante a so vita.
Scrive una bona prucedura di prova richiede un approcciu logicu à l'analisi ingegneristica di i potenziali fallimenti periculosi, selezziunendu i mezi è scrivendu i passi di prova chì sò in e capacità di prova di l'impianto. Lungu a strada, uttene l'adesione di l'impianto à tutti i livelli per a prova, è furmate i tecnichi per eseguisce è documentà a prova è ancu capisce l'impurtanza di a prova. Scrivite istruzioni cum'è s'è vo site u tecnicu di u strumentu chì duverà fà u travagliu, è chì a vita dipende da fà a prova currettamente, perchè a face.
Testing sensors, logic solvers and final elements A SIF is typically divided up into three main parts, sensors, logic solvers and final elements. There also typically are auxiliary devices that can be associated within each of these three parts (e.g. I.S. barriers, trip amps, interposing relays, solenoids, etc.) that must also be tested.Sensor proof tests: The sensor proof test must ensure that the sensor can sense the process variable over its full range and transmit the proper signal to the SIS logic solver for evaluation. While not inclusive, some of the things to consider in creating the sensor portion of the proof test procedure are given in Table 1. Table 1: Sensor proof test considerations Process ports clean/process interface check, significant buildup noted Internal diagnostics check, run extended diagnostics if available Sensor calibration (5 point) with simulated process input to sensor, verified through to the DCS, drift check Trip point check High/High-High/Low/Low-Low alarms Redundancy, voting degradation Out of range, deviation, diagnostic alarms Bypass and alarms, restrike User diagnostics Transmitter Fail Safe configuration verified Test associated systems (e.g. purge, heat tracing, etc.) and auxiliary components Physical inspection Complete as-found and as-left documentation Logic solver proof test: When full-function proof testing is done, the logic solver’s part in accomplishing the SIF’s safety action and related actions (e.g. alarms, reset, bypasses, user diagnostics, redundancies, HMI, etc.) are tested. Partial or piecemeal function proof tests must accomplish all these tests as part of the individual overlapping proof tests. The logic solver manufacturer should have a recommended proof test procedure in the device safety manual. If not and as a minimum, the logic solver power should be cycled, and the logic solver diagnostic registers, status lights, power supply voltages, communication links and redundancy should be checked. These checks should be done prior to the full-function proof test.Don’t make the assumption that the software is good forever and the logic need not be tested after the initial proof test as undocumented, unauthorized and untested software and hardware changes and software updates can creep into systems over time and must be factored into your overall proof test philosophy. The management of change, maintenance, and revision logs should be reviewed to ensure they are up to date and properly maintained, and if capable, the application program should be compared to the latest backup.Care should also be taken to test all the user logic solver auxiliary and diagnostic functions (e.g. watchdogs, communication links, cybersecurity appliances, etc.).Final element proof test: Most final elements are valves, however, rotating equipment motor starters, variable-speed drives and other electrical components such as contactors and circuit breakers are also used as final elements and their failure modes must be analyzed and proof tested.The primary failure modes for valves are being stuck, response time too slow or too fast, and leakage, all of which are affected by the valve’s operating process interface at trip time. While testing the valve at operating conditions is the most desirable case, Operations would generally be opposed to tripping the SIF while the plant is operating. Most SIS valves are typically tested while the plant is down at zero differential pressure, which is the least demanding of operating conditions. The user should be aware of the worst-case operational differential pressure and the valve and process degradation effects, which should be factored into the valve and actuator design and sizing.Commonly, to compensate for not testing at process operating conditions, additional safety pressure/thrust/torque margin is added to the valve actuator and inferential performance testing is done utilizing baseline testing. Examples of these inferential tests are where the valve response time is timed, a smart positioner or digital valve controller is used to record a valve pressure/position curve or signature, or advance diagnostics are done during the proof test and compared with previous test results or baselines to detect valve performance degradation, indicating a potential incipient failure. Also, if tight shut off (TSO) is a requirement, simply stroking the valve will not test for leakage and a periodic valve leak test will have to be performed. ISA TR96.05.02 is intended to provide guidance on four different levels of testing of SIS valves and their typical proof test coverage, based on how the test is instrumented. People (particularly users) are encouraged to participate in the development of this technical report (contact crobinson@isa.org).Ambient temperatures can also affect valve friction loads, so that testing valves in warm weather will generally be the least demanding friction load when compared to cold weather operation. As a result, proof testing of valves at a consistent temperature should be considered to provide consistent data for inferential testing for the determination of valve performance degradation.Valves with smart positioners or a digital valve controller generally have capability to create a valve signature that can be used to monitor degradation in valve performance. A baseline valve signature can be requested as part of your purchase order or you can create one during the initial proof test to serve as a baseline. The valve signature should be done for both opening and closing of the valve. Advanced valve diagnostic should also be used if available. This can help tell you if your valve performance is deteriorating by comparing subsequent proof test valve signatures and diagnostics with your baseline. This type of test can help compensate for not testing the valve at worst case operating pressures.The valve signature during a proof test may also be able to record the response time with time stamps, removing the need for a stopwatch. Increased response time is a sign of valve deterioration and increased friction load to move the valve. While there are no standards regarding changes in valve response time, a negative pattern of changes from proof test to proof test is indicative of the potential loss of the valve’s safety margin and performance. Modern SIS valve proof testing should include a valve signature as a matter of good engineering practice.The valve instrument air supply pressure should be measured during a proof test. While the valve spring for a spring-return valve is what closes the valve, the force or torque involved is determined by how much the valve spring is compressed by the valve supply pressure (per Hooke’s Law, F = kX). If your supply pressure is low, the spring will not compress as much, hence less force will be available to move the valve when needed. While not inclusive, some of the things to consider in creating the valve portion of the proof test procedure are given in Table 2. Table 2: Final element valve assembly considerations Test valve safety action at process operating pressure (best but typically not done), and time the valve’s response time. Verify redundancy Test valve safety action at zero differential pressure and time valve’s response time. Verify redundancy Run valve signature and diagnostics as part of proof test and compare to baseline and previous test Visually observe valve action (proper action without unusual vibration or noise, etc.). Verify the valve field and position indication on the DCS Fully stroke the valve a minimum of five times during the proof test to help ensure valve reliability. (This is not intended to fix significant degradation effects or incipient failures). Review valve maintenance records to ensure any changes meet the required valve SRS specifications Test diagnostics for energize-to-trip systems Leak test if Tight Shut Off (TSO) is required Verify the command disagree alarm functionality Inspect valve assembly and internals Remove, test and rebuild as necessary Complete as-found and as-left documentation Solenoids Evaluate venting to provide required response time Evaluate solenoid performance by a digital valve controller or smart positioner Verify redundant solenoid performance (e.g. 1oo2, 2oo3) Interposing Relays Verify correct operation, redundancy Device inspection
Un SIF hè tipicamente divisu in trè parti principali, sensori, risolutori logici è elementi finali. Ci sò ancu tipicamente dispositivi ausiliari chì ponu esse assuciati in ognuna di queste trè parti (per esempiu, barriere IS, amplificatori di scattu, relè interposti, solenoidi, ecc.) chì devenu ancu esse testati.
Testi di prova di sensori: U test di prova di sensori deve assicurà chì u sensore pò rilevà a variabile di prucessu in tutta a so gamma è trasmette u signale adattatu à u risolutore logicu SIS per a valutazione. Ancu s'ellu ùn hè micca inclusivu, alcune di e cose da cunsiderà in a creazione di a parte di sensori di a prucedura di test di prova sò date in a Tabella 1.
Prova di prova di u risolutore logicu: Quandu si face una prova di prova di funzione cumpleta, si prova u rolu di u risolutore logicu in a realizazione di l'azione di sicurezza di u SIF è l'azzioni cunnesse (per esempiu, allarmi, reset, bypass, diagnostica di l'utente, ridondanze, HMI, ecc.). E prove di prova di funzione parziali o frammentari devenu realizà tutte queste prove cum'è parte di e prove di prova di sovrapposizione individuali. U fabricatore di u risolutore logicu deve avè una prucedura di prova di prova raccomandata in u manuale di sicurezza di u dispusitivu. Altrimenti è cum'è minimu, l'alimentazione di u risolutore logicu deve esse ciclata, è i registri diagnostichi di u risolutore logicu, e luci di statu, e tensioni di alimentazione, i ligami di cumunicazione è a ridondanza devenu esse verificati. Queste verifiche devenu esse effettuate prima di a prova di prova di funzione cumpleta.
Ùn suppunite micca chì u software hè bonu per sempre è chì a logica ùn hà micca bisognu di esse testata dopu à a prova iniziale, postu chì i cambiamenti di software è hardware senza documentazione, micca autorizati è micca testati è l'aghjurnamenti di u software ponu insinuassi in i sistemi cù u tempu è devenu esse inclusi in a vostra filusufia generale di prova. A gestione di i registri di cambiamenti, manutenzione è revisione deve esse rivista per assicurà chì sianu aggiornati è mantenuti currettamente, è se capace, u prugramma di l'applicazione deve esse paragunatu cù l'ultima copia di salvezza.
Ci vole ancu à fà attenzione à pruvà tutte e funzioni ausiliarie è diagnostiche di u risolutore di logica di l'utente (per esempiu, i watchdogs, i ligami di cumunicazione, l'apparecchi di cibersigurtà, ecc.).
Prova di prova di l'elementu finale: A maiò parte di l'elementi finali sò valvole, ma l'avviatori di motori di l'apparecchiature rotanti, l'azionamenti à velocità variabile è altri cumpunenti elettrici cum'è i contattori è l'interruttori automatichi sò ancu usati cum'è elementi finali è i so modi di guastu devenu esse analizati è testati.
I principali modi di fallimentu per e valvule sò esse bluccate, un tempu di risposta troppu lentu o troppu veloce, è perdite, chì sò tutti affettati da l'interfaccia di u prucessu operativu di a valvula à u mumentu di u scattu. Mentre chì a prova di a valvula in e cundizioni operative hè u casu più desiderabile, l'Operazioni serianu generalmente opposte à fà scattà u SIF mentre l'impianto hè in funzione. A maiò parte di e valvule SIS sò tipicamente testate mentre l'impianto hè in funzione à pressione differenziale zero, chì hè a cundizione operativa menu esigente. L'utente deve esse cuscente di a pressione differenziale operativa peghju è di l'effetti di degradazione di a valvula è di u prucessu, chì devenu esse presi in contu in a cuncepzione è u dimensionamentu di a valvula è di l'attuatore.
Commonly, to compensate for not testing at process operating conditions, additional safety pressure/thrust/torque margin is added to the valve actuator and inferential performance testing is done utilizing baseline testing. Examples of these inferential tests are where the valve response time is timed, a smart positioner or digital valve controller is used to record a valve pressure/position curve or signature, or advance diagnostics are done during the proof test and compared with previous test results or baselines to detect valve performance degradation, indicating a potential incipient failure. Also, if tight shut off (TSO) is a requirement, simply stroking the valve will not test for leakage and a periodic valve leak test will have to be performed. ISA TR96.05.02 is intended to provide guidance on four different levels of testing of SIS valves and their typical proof test coverage, based on how the test is instrumented. People (particularly users) are encouraged to participate in the development of this technical report (contact crobinson@isa.org).
E temperature ambiente ponu ancu influenzà i carichi di attritu di e valvule, cusì chì a prova di e valvule in tempu caldu serà generalmente u caricu di attritu menu esigente paragunatu à u funziunamentu in tempu fretu. Di cunsiguenza, a prova di prova di e valvule à una temperatura consistente deve esse cunsiderata per furnisce dati consistenti per a prova inferenziale per a determinazione di a degradazione di e prestazioni di e valvule.
E valvole cù pusizionatori intelligenti o un cuntrollore di valvula digitale anu generalmente a capacità di creà una firma di valvula chì pò esse aduprata per monitorà a degradazione di e prestazioni di a valvula. Una firma di valvula di basa pò esse dumandata cum'è parte di u vostru ordine di compra o pudete creà una durante a prova iniziale per serve cum'è basa. A firma di valvula deve esse fatta sia per l'apertura sia per a chjusura di a valvula. A diagnostica avanzata di a valvula deve ancu esse aduprata se dispunibule. Questu pò aiutà à dì se e prestazioni di a vostra valvula si deterioranu paragunendu e firme di valvula di prova successive è a diagnostica cù a vostra basa. Stu tipu di prova pò aiutà à cumpensà per ùn avè micca pruvatu a valvula à e pressioni di funziunamentu peghju.
A firma di a valvula durante una prova di prova pò ancu esse capace di registrà u tempu di risposta cù timbri temporali, eliminendu a necessità di un cronometru. Un tempu di risposta aumentatu hè un segnu di deterioramentu di a valvula è di un aumentu di u caricu di attritu per spustà a valvula. Mentre ùn ci sò micca standard riguardu à i cambiamenti in u tempu di risposta di a valvula, un mudellu negativu di cambiamenti da una prova à l'altra hè indicativu di a putenziale perdita di u margine di sicurezza è di e prestazioni di a valvula. E prove di prova di a valvula SIS muderne devenu include una firma di a valvula cum'è una questione di bona pratica ingegneristica.
A pressione di alimentazione d'aria di u strumentu di a valvula deve esse misurata durante una prova di prova. Mentre chì a molla di a valvula per una valvula di ritornu di molla hè ciò chì chjude a valvula, a forza o a coppia implicata hè determinata da quantu a molla di a valvula hè cumpressa da a pressione di alimentazione di a valvula (secondu a Legge di Hooke, F = kX). Se a vostra pressione di alimentazione hè bassa, a molla ùn si cumprimerà micca tantu, dunque menu forza serà dispunibule per spustà a valvula quandu hè necessariu. Ancu s'ellu ùn hè micca inclusivu, alcune di e cose da cunsiderà in a creazione di a parte di a valvula di a prucedura di prova di prova sò date in a Tabella 2.
Data di publicazione: 13 di nuvembre di u 2019