Induve u mondu celebra u Capu d'annu cinese

Per circa 1,4 miliardi di Cinesi, u novu annu principia u 22 di ghjennaghju - à u cuntrariu di u calendariu gregorianu, a Cina calcula a so data tradiziunale di u novu annu secondu u ciclu lunare. Mentre chì diverse nazioni asiatiche celebranu ancu e so feste di u Capu d'Annu Lunare, u Capu d'Annu Cinese hè un ghjornu festivu in parechje nazioni di u mondu, micca solu in a Republica Populare.

L'Asia sudorientale hè a regione induve a maiò parte di i paesi danu à i so citadini tempu liberu per l'iniziu di u Capu d'annu cinese. Quessi includenu Singapore, Indonesia è Malesia. In l'ultimi anni, u Capu d'annu cinese hè statu ancu introduttu cum'è una festa speciale in Filippine, ma secondu i rapporti di i media lucali à u 14 di ghjennaghju, ùn ci saranu ghjorni di riposu separati quest'annu. A Corea di u Sud è u Vietnam urganizanu ancu celebrazioni à l'iniziu di l'annu lunare, ma queste differiscenu in parte da i costumi di u Capu d'annu cinese è sò più propensi à esse furmati da a cultura naziunale.

Mentre a maiò parte di i paesi è territorii chì celebranu esplicitamente u Capu d'annu cinese sò in Asia, ci sò duie eccezioni. In Suriname in Sudamerica, u cambiamentu d'annu in i calendarii gregorianu è lunare sò ghjorni festivi. Sicondu u censu ufficiale, circa u sette per centu di i circa 618.000 abitanti sò di discendenza cinese. U statu isulanu di Mauritius in l'Oceanu Indianu celebra ancu u Capu d'annu cinese, ancu s'è solu circa u trè per centu di i circa 1,3 milioni d'abitanti anu radiche cinesi. In u XIX è a prima metà di u XX seculu, l'isula era una destinazione d'emigrazione pupulare per i Cinesi di a pruvincia di Guangdong, chjamata ancu Canton à l'epica.

E celebrazioni di u Capu d'Annu Cinese sò sparse annantu à duie settimane è di solitu pruvucanu un aumentu di u vulume di viaghji, una di e più grande onde migratorie in u mondu. E festività marcanu ancu l'iniziu ufficiale di a primavera, per quessa u Capu d'Annu Lunare hè ancu cunnisciutu cum'è Chūnjié o Festa di Primavera. Sicondu u calendariu lunare ufficiale, u 2023 hè l'annu di u cunigliulu, chì hè accadutu l'ultima volta in u 2011.

屏幕截图 2023-01-30 170608


Data di publicazione: 6 di ghjennaghju di u 2023